top of page
Abstract Blue Light

Kun laitteesi kaipaa huoltoa tai korjausta?

YLEISTÄ TAKUU JA HUOLTO ASIOISTA

Nykyisin takuukäytäntö on hieman erilainen mihin Suomalaiset yritys- ja kuluttaja-asiakkaat ovat tottuneet. Siksi haluamme painottaa seuraavaa toimintamallia, jotta asiakkaamme ymmärtäisivät Skydatan huolto- ja takuukäytäntöjä.

  • Pääasiassa kaikki Kiinalaiset valmistajat vaativat, että loppukäyttäjä eli yritys tai kuluttaja on suoraan yhteydessä takuutapauksissa valmistajaan

  • Laitteiden myyjänä meillä ei ole edes oikeutta tehdä esimerkiksi asiakkaan käyttäjätilin alaisuudessa takuu- tai huoltopyyntöjä valmistajalle

  • Valmistajat vaativat lähes aina takuu- tai huoltotilanteessa asiakkaan käyttäjätiliin liittyviä tietoja kuten lentolokit, olosuhteet jossa esimerkiksi haveri on sattunut sekä muuta tietoa mitä meidän ei ole edes mahdollista toimittaa

Haluamme palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin ja asiantuntevasti. Siksi olemme kehittäneet oman maksullisen huoltopalvelukonseptin, jonka avulla asiakkaan on mahdollista hoitaa laitteet myös kauttamme huoltoon. Palvelun on tarkoitus auttaa asiakkaitamme pääsemään helpommalla ja säästämään aikaa. 

Koska valmistaja ei korvaa ajankäyttöämme tai esimerkiksi laitteen lähetyskustannuksia, joudumme veloittamaan palvelusta, joka kattaa kustannuksemme ml. lähetyskulut kuriirilla, RMA huoltonumeron avaamisen, korjausselitteet sekä kommunikoinnin huollon kautta.

Suosittelemme myös harkitsemaan vuosittaista tukipalvelusopimustamme, joka kattaa normaalien laite- ja järjestelmätuen lisäksi myös huoltopalvelut. Tukisopimus on tarkoitettu pääasiassa yrityksille, mutta myös kuluttajalla on mahdollisuus tähän tarvittaessa.

KUINKA LÄHETÄN DRONELAITTEITA HUOLTOON?

 

Skydata vastaa kaikista myymistään laitteista ja niiden huollosta. Kaikki laitteet huolletaan aina valmistajan virallisessa huollossa, pääasiallisesti Euroopassa. Suomessa ei esimerkiksi ole yhtään virallista DJI huoltokumppania, vaikka niin sanottuja villejä huoltajia maasta löytyy. Näiden tahojen suorittamat huollot eivät ole valmistajien hyväksymiä

 

Mitä laitan mukaan huoltoon?

 

Lähetä laitteesi huoltoon aina sisällyttämällä saatekirjeenä seuraavat tiedot laitteen sisälle:

 

  1. Etunimi, Sukunimi, Osoite, Postinumero ja Postitoimipaikka

  2. Puhelinnumero

  3. Mahdollisen yrityksen tai organisaation nimi

  4. Kuvaus ongelmasta mahdollisimman kattavasti

  5. Palautusosoite, mikäli eri kuin lähettäjän osoite

 

Jos laitteeseen on lisätty kolmannen osapuolen ratkaisuja, kuten laskuvarjojärjestelmä tai muita lisävarusteita, poista nämä ennen kuin lähetät laitteen valmistajan huoltoon ja sisällytä mahdolliset alkuperäiset, laitteesta pois otetut osat mukaan.

 

Mitä sisällytän lähetykseen?

 

Lähetä ainoastaan ne komponentit, joita huolto tai korjaus koskee. Poista esimerkiksi dronen kuljetusalkusta kaikki varusteet, muistikortit, potkurit, akut ja lähetä vain huoltoa tai korjausta tarvitsevat komponentit. 

 

Älä koskaan lähetä akkuja laitteen sisällä tai erikseen, ellei asiasta ole erikseen sovittu ja huolto tai korjaus koskee erityisesti akkuja!

 

Lähetystapa

 

Lähetä aina laitteesi meille perille toimitettuna pakettina. Paikallinen postimme sijaitsee kauppakeskus Iso-Omenassa ja toimitusten noutaminen sieltä pakettiautollamme ei ole mahdollista. Mikäli joudumme noutamaan paketin noutopisteestä, veloitamme tästä 69€ alv. 0% nouto korvauksen huollon laskutuksen yhteydessä.

 

Lähetysosoite

 

Skydata Oy, Vesikuja 4a - 2 kerros, 02200 Espoo 

 

Laskutus

 

Veloitamme huoltolaitepalvelusta 229€ alv.0% maksun. Maksu sisältää seuraavat toimenpiteet:

 

  • Laitteen vastaanotto ja tarkistus Skydata Espoo

  • Huoltotoimenpiteen avaamisen valmistajan huoltojärjestelmään (RMA numero)

  • Laitteen pakkaamisen lähetystä varten asianmukaisesti

  • Laitteen lähetyksen kuriiripalveluna valmistajan huoltopisteeseen

  • Laitteen vastaanottamisen huoltotoimenpiteen jälkeen

  • Palautuksen asiakkaan antamaan osoitteeseen Suomessa Matkahuollolla

 

Lisäksi laskutamme huoltotoimenpiteistä syntyneet työ- ja varaosa kulut toteutuneen mukaan!

 

Kuluttaja-asiakkaille lähetetään ennen huoltolaitteen palautusta lasku, jonka maksettuaan huoltolaite toimitetaan asiakkaalle. Laskutusasiakkaat laskutetaan normaalisti.

 

Lisätietoa

 

Skydata Oy

Vesikuja 4a

02200 Espoo
FINLAND

Tel. +358 9 3152 4100

info@skydata.fi

bottom of page