Miksi laitteiston asennus myyjän toimesta on tärkeää?
- Jan Lindberg
- 28.3.
- 2 min käytetty lukemiseen
Yli 15 vuoden kokemuksella dronelaitteita ja -ratkaisuja toimittaneena yrityksenä, olemme nähneet kaiken mahdollisen. Kuten mikä tahansa tuote, laite tai ratkaisu, drone-ala ei ole poikkeus mitä tulee DOA (Dead On Arrival) tapauksiin. Onneksi tämä on kuitenkin harvinaista, mutta silloin tällöin tulee eteen tilanteita, jossa laitteisto on rikki jo tehtaalta tullessaan, vioittunut kuljetuksessa tai hyvin usein näissä tapauksissa, valitettavasti asennettu osaamattoman käsissä väärin.
Valmistajien takuukäytännöt
Olemme Suomessa tottuneet siihen, että valmistajan edustaja tai myyjä yleensä vastaa asiakkaan suuntaan takuunalaisen tuotteen huollosta tai vaihtamisesta. Kiristyneen kilpailun, hintapaineen ja kiireen takia, nykyään hyvin moni valmistaja itse asiassa vaatii että takuun omaava tuote hoidetaan suoraan valmistajan huoltoportaalissa loppuasiakkaan ja valmistajan välillä. Tämä käytäntö on valloillaan lähes poikkeuksetta Kiinalaisten dronevalmistajien kanssa ja koskee mm. DJI ja Autel Robotics valmistajia.
Skydata huoltopalvelu
Skydata on luonut huoltoasiointia helpottavan palvelutuotteen, jotta voimme auttaa asiakastamme huoltoasioissa ja saamaan rikkinäisen tuotteen huollettua tai korvattua mahdollisimman pikaisesti hyödyntämällä pitkää kokemustamme ja rutiineja, jolla pystymme hoitamaan asian nopeammin, edullisemmin ja varmemmin.
Uuden vioittuneen tuotteen huoltaminen tai vaihtaminen
Valitettavasti tukku-toimittajamme tai valmistaja, nykyään enää hyvin harvoin vaihtaa tuotteen uuteen suoraan, joka tarkoittaa, että käyttämätön, uusi tuote toimitetaan samalla tavalla valmistajan huoltoon tarkistettavaksi ja mikäli tuote on takuunalainen, vaihdetaan se huollossa uuteen. Tällä tavalla valmistaja pois-sulkee käyttö- ja asennusvirheet entistä tarkemmin.
Siis miksi Skydatan asennuspalvelu on fiksu valinta asiakkaalle?
Kuten edellä mainitusta voidaan päätellä, jopa uuden tuotteen vaihto korvaavaan ei nykyään enää ole valmistajien käytäntö, minkä takia myöskään me myyjänä emme pysty tällaisissa tapauksissa tuotetta uudella korvaamaan.
Siksi pääsemmekin varsinaiseen kysymykseen, eli miksi asennuspalvelu on niin tärkeä osa toimivaa ratkaisukokonaisuutta?
Skydata tarkistaa laitteen tai ratkaisukokonaisuuden kaikki komponentit ja varmistaa että ne ovat toimintakuntoisia eivät esimerkiksi vioittuneita kuljetuksessa
Laitteisto päivitetään asennuksen yhteydessä, jolla varmistetaan viimeisimmät ominaisuudet ja laitteiston tai ratkaisun kaikkien osien yhteensopivuus ja toimivuus komponentti tasolla
Asennuksen jälkeen laitteiston toiminta testataan ja varmistetaan että asiakkaalle lähtee vain ja ainoastaan testattu ja toimiva kokonaisuus
Sekä myyjä, että asiakas tietävät että laitteisto on testattu ja toimiva, näin vältytään mahdollisilta epäilyiltä puolin ja toisin
Entä mitä jos asennuksen yhteydessä havaitaan ongelmia tai vioittuneita laitteita/komponentteja?
Skydata ei toimita mitään mikä ei toimi kuten on sovittu
Vioittunut komponentti vaihdetaan toimestamme samantien
Emme jää odottamaan valmistajan takuukäytäntöä vaan korvaamme sen uudella komponentilla tai laitteella välittömästi
Asiakas säästää merkittävästi aikaa normaali takuukäytännön sijaan
Asennuspalvelun suurimmat hyödyt ovat ilmiselvät
Asiakas saa vain ja ainoastaan varmasti toimivan ja testatun laitteiston
Jos joku osa tai laite on vioittunut, asiakkaan ei tarvitse odottaa valmistajan takuukäytännön mukaisia vaihto tai huoltotoimenpiteitä vaan siitä vastaan Skydata
Asiakkaan ei itse tarvitse paneutua laitteiston asennukseen tai ominaisuuksiin tehdäkseen asennuksen oikein ja asianmukaisesti
Asiakas voi olla luottavainen että laitteiston asennus on tehty asianmukaisesti ja laitteisto on käyttövalmis
Asiakas säästää merkittävästi aikaa ja voi ottaa laitteiston heti tehokkaaseen hyötykäyttöön turvallisesti ja testattuna, laitteen saapuessa asiakkaalle
Suosittelemme siis lämpimästi harkitsemaan aina laitteiston asennus-, tuki- ja koulutuspalveluita osana laite- ja ratkaisutoimituksia.
Olethan meihin yhteydessä jos sinulle heräsi kysymyksiä tai haluat että asennamme laitteistosi toimintakuntoiseksi, vaikka et olisikaan hankkinut sitä meiltä!
Comments